خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/26 - 07:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
انارکی محمدی:

خاموشی‌های مکرر موتور پمپ چاه‌های کشاورزی در رفسنجان باعث نابودی تولید می‌شود/پیگیری برای تامین آب شرب روستاهای این منطقه در تابستان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه چندین روستا در این منطقه فاقد آب هستند که تلاش می‌کنیم مشکل آنها را برای تابستان حل کنیم از خاموشی‌ مکرر موتور پمپ چاه‌های کشاورزی در این منطقه به عنوان عامل نابودی تولید یاد کرد.

احمد انارکی محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان ظرفیت مطلوب حوزه تولید محصولات کشاورزی که در حوزه انتخابیه‌اش وجود دارد، گفت: رفسنجان یکی از بزرگترین شهرستان‌های تولید پسته است که در بیش از 100هزار هکتار از باغ‌های این منطقه درختان پسته کاشته شده است و بزرگترین جنگل مصنوعی ساخته دست بشر محسوب می‌شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به این شرایط رونق حوزه کشاورزی و رفع مشکلات باغداران یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در این منطقه با دو چالش اساسی در خصوص تامین آب به ویژه آب روستایی و خاموشی موتور چاه‌های کشاورزی مواجه هستیم چراکه چندین روستا در این منطقه فاقد آب هستند که تلاش می‌کنیم مشکل آنها را برای تابستان حل کنیم، همچنین در حال پیگیری برای حل مشکل خاموشی موتور پمپ چاه‌های کشاورزی هستیم که کل تولید را در این منطقه نابود کرده است.

انارکی محمدی یادآور شد: برخی چاه‌های کشاورزی این منطقه 300 شریک دارد که خاموشی موتور چاه‌ها باعث حذف تعدادی از آنها می‌شود چراکه یک لوله به طول 20 کیلومتر، 2 ساعت زمان می‌برد تا آب را انتقال دهد بنابراین خاموشی‌ مکرر موتور پمپ چاه‌های کشاورزی باعث نابودی تولید می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: البته ما این موضوع را از طریق وزیر جهادکشاورزی پیگیری کردیم ضمن اینکه آقای نیکبخت در صحن مجلس نیز توضیحاتی را در این رابطه ارائه دادند که متاسفانه قابل قبول نبود./

پایان پیام

  • کد خبر : 379516
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار